Заступник глави АП Андрій Гончарук вважає, що багато країн-членів СОТ обов'язково використовують заходи відшкодування у відповідь на мита на авто, введені Україною
Сільськогосподарські та продовольчі товари, а також продукція галузей, які отримують державну підтримку, потрапляють до "групи ризику" через можливих заходів країн Світової організації у відповідь на введення Україною спецмита на імпорт авто. Таку думку висловив заступник глави Адміністрації президента, надзвичайний і повноважний посол Андрій Гончарук.
Він нагадав, що окремі члени СОТ (Туреччина і Росія), які вважають, що зіткнулися з несприятливими наслідками від введення захисних мит на легкові автомобілі, скористалися можливістю звернутися до комітету СОТ з захисних заходів з метою введення обмежувальних заходів щодо окремих видів товарів українського походження.
"Щодо цих кроків з боку Туреччини і РФ хочу відзначити, що в умовах подолання наслідків світової кризи і необхідності збереження власних виробничих потужностей успішність застосування членом СОТ заходів захисту окремих галузей відповідно до правил організації залежить не стільки від торгової дипломатії, скільки від економічного аналізу наслідків застосування такого захисту. Складні закони багатосторонньої торгівлі не дозволяють підтримувати тільки вигідні торговельні зв'язки, захищаючись від товарних потоків, які "тиснуть" на вітчизняну галузь. Реакція зацікавлених членів СОТ, як правило, змушує шукати баланс інтересів ", - відзначає Гончарук.
За його словами, у разі введення захисних мит на легкові автомобілі зустрічі з окремими зацікавленими сторонами - Японією, Кореєю, Євросоюзом, США, Туреччиною - підтвердили, що вони обов'язково скористаються правом на впровадження заходів відшкодування. "Маючи, на жаль, недиверсифікованого структуру експорту в усі згадані вище країни, з високим ступенем ймовірності можна прогнозувати списки товарів, що становлять групу ризику обмеження доступу на їхні ринки. Як правило, це сільськогосподарські та продовольчі товари, а також продукція галузей, які отримують державну підтримку ", - вважає заступник глави АП.
Гончарук підкреслює, що для України як ініціатора застосування захисного інструменту важливий постійний моніторинг балансу втрат експорту і показників автомобільної галузі, який є індикатором економічної ефективності такого інструменту. "Підкреслю, захист вітчизняних галузей має бути економічно обгрунтованою, що означає не тільки відповідність правилам СОТ. Прогноз наслідків можливих контрзаходів, спрямованих проти інших галузей економіки, наприклад, металургійної, хімічної, агропромислової, повинен бути невід'ємною частиною такого обгрунтування", - зазначає чиновник.
Джерело: ZN.UA
ЛIГАБiзнесIнформ
Інформаційне агентство